Ön -és elme fejlesztőprogram a pozitív gondolkodás jegyében.
Hogyan segíti a gyerekeket az agykontroll elsajátítása?
A gyerekek elsajátíthatják a pozitív pszichológia, az idegtudomány új felfedezéseinek hozadékát és a relaxációs gyakorlatok tudományosan megalapozott módszertana segítségével, azokat az új viselkedésformákat, amelyekkel tartós boldogságot teremthetnek önmaguknak!
Mi garantálja a tartós boldogságot?
A szokásaink kialakítása. Hiszen a mindennapjainkat a gondolatok, viselkedések, cselekvések és a hozzáállás határozza meg, hogy miként tudjuk feldolgozni a nap eseményeit, sikeresnek vagy sikertelennek éljük meg a nap kihívásait, mind a gondolkodásmódunk és a hozzáállásunk kialakításán múlik. Ha sikerül egy megoldásközpontú és pozitív szemléletet elsajátítani gyerekkorban, akkor felnőttként egyszerűbben, gyorsabban és hatékonyan kezelhetjük a felmerülő feladatokat, konfliktusokat, nehezebb helyzeteket.
A gyerekagykontroll tanfolyamok első gyakorlata a „gondolat-nagytakarítás”, ahol a résztvevők negatív gondolati sémáit közösen feltárjuk és elfogadjuk a jelenlegi „nem kívánatos gondolkodást”, majd ezt követően átalakítjuk pozitív állítássá.
pl: rossz vagyok matekból, nem tudom megoldani a feladatot -> egyre jobban megy a matek, rátalálok a megoldásra.
Ha az agyunk egy megoldandó feladattal találja szemben magát, a megoldást fogja keresni, ellenben, ha sokat mondogatunk magunknak egy negatív állítást, akár mint egy mantrát, ön beteljesítő jóslatként, a tudatalattink és elménk azon fog dolgozni, hogy megvalósítsa a „negatív programot” így falakat állít elénk és a megoldás közé.
A tanfolyam keretén belül folyamatosan hangsúlyozzuk a gyerekeknek, hogy ismerjék fel saját negatív gondolataikat, hozzáállásukat, majd az átalakítását már ők maguk végzik el. Sok esetben elindul egy folyamat, ami az egész család gondolati világára hatással van. Nemegyszer történt már, hogy az agykontrollos gyerekek, otthon saját szüleikre szóltak rá pl.:” Anya „töröld, töröld” át kell alakítanod ezt a mondatot!” – majd megmagyarázták Anyának, hogy át kell formálnia a gondolatait, szavait pozitív állítássá.
A tanfolyam következő szakaszában már a stressz és annak ellenszerét ismerik meg a gyerekek, a relaxációt. A relaxáció pozitív hatásairól rengeteg tudományos bizonyíték áll rendelkezésünkre, melyből kiderül, hogy a relaxáció mindennapos használata számtalan területen fejti ki kedvező hatását.
A gyerekek ebben a mély, ellazult állapotban tanulják meg az agykontroll technikákat, melyeket használhatnak a jobb tanulmányi eredmények növelésére, egészség megőrzésre, szorongás csökkentésre, sport teljesítmény növelésre, koncentráció javításra, képességek fejlesztésére, barátok szerzésére, düh kezelésre, alvás problémák/ rémálmok megszüntetésére, rossz szokások elhagyására (függések, kütyük, körömrágás, rossz étkezési szokások) új szokások kialakítására, pozitív attitűd elsajátítására.
Hogyan működik a technika?
A két agyfélteke összehangolásával, az úgynevezett alfa agyhullámok segítségével kapcsoljuk a gyerekek agyát „programozható” állapotba, ahol a tudatalatti rétegekbe hatolnak be a pozitív állítások, technikák. Így elménk, aminek az irányításáért 98%-ban tudatalattink felel, végrehajtja az alfa állapotban megjelenített, azaz beprogramozott gondolatokat, vizualizációkat, érzéseket.
Napjainkban rengeteg szó esik a traumák feldolgozásáról, a tudatalattinkba táplát hiedelmekről, transzgenerációs örökségekről, melyek az egész életünkre hatást gyakorolnak. A rossz minták felülírásának egyik módja lehet az agykontroll módszere.
A gyermekeink azért indulhatnak lépéselőnyből az agykontroll segítségével, mert szokássá alakíthatják a negatív programok átírását és megtanulnak betáplálni előremutató, pozitív gondolatokat, érzéseket, melyek bizonyossággal állítható, hogy ki is fejtik hatásukat. Így programozhatod gyermeked agyát a boldogságra!